infektion inte ! ? !

Jaha första jobbdagen efter semestern avklarad och det känns lite bättre nu,
vardagen börjar krypa på sig sakta med säkert. :P haha

Till doktorn va jag ju också.. mm vad ska man säga... jag hatar när man kommer till sjukan och att man ska till en läkare som dom säger kan svenska men han egentligen inte kan det..

- Hej jag har tid hos doktorn nu..
- Okej du ska till mahabladabladoo (typ) han är utlänskt men pratar svenska. ( hon sa så )
- Okej :P

Lillemor sätter sig ner...
- Lilliemår !??

Lillemor går in i rummet och ska börja förklara och får till gensvar.
- jahabladabladobido joho..

Jag fattar inte ett skit av vad han säger till mig utan tillsist när jag hör LAB.. Okeeej nu ska jag till labbet oh lämnar rummet, tar blodprov och sedan får jag gå in igen..

-shoblado infektion inte ...

Lillemor förstår dåå att hon inte har någon infektion i kroppen och slutar lyssna..  haha

Nej men på allvar, Jag tycker det är jättejobbigt, för nu avstod jag från att förklara allting som har hänt och vart min kropp har vart igenom för att det känns inte som att han skulle förstå hälfen av vad jag sa, det va nästan som att prata med ett barn, man fick artikulera alla ord för att han skulle förstå, tycker det är jättebra att vi har massa läkare och han kunde säkert apmycket inom sitt yrke men när man hellre stannar hemma och väntar ut sjukdomen istället för att gå till doktorn och förklara sina fel och bli botad så känns det lite fel !?!?

Måste dra en story till..


För några år sedan (har dock fortfarande så) hade jag väldigt svårt att dra riktigt andetag och fick ofta stötar från axeln upp till örat och visste inte alls vad det kunde va, någon slagt ångest? Inte visste väl jag! Så jag tog mitt pick och pack och gick till doktorn...

Kommer in till doktorn. (som jag förstod liiite bättre än han idag)
- Vad har du för problem symptom ?
- Jo det är så här att jag har svårt att andas o.s.v ...
- Okej vi gå in och jag kolla och lyssna på di.
- Fiine.

Jag lägger mig på britsen och han lyssnar på allt jag har och hit och dit..
- ligg hör och VILA så kommer jag snart.. ( fick jag en attack? NEJ )

En kvart senare kommer han in igen..
- Di kan komma nu.. :S

Hur som haver så sitter han med en Receptlapp i handen och ger den till mig,..
-Du har panikångest, ta det här så blir du bra... :S

Jag kollar upp pillerna och inser att det är faktiskt starka tabletter han har givit mig.. Så jag skiter i att ta dom för jag hade fan inte panikångest. han kollar på mig i 2 minuter och kan då dra den slutsatsen.. Nej det går jag inte på. Vafan liskom!


OKEJ, Nu ska jag sluta spy galla och gå och nanna kudden !

Tala ut

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0